نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی ممتاز زنان ایران در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بود.

ه گزارش ایثار واحد زنجان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی خاتمی در همایش "زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی" اظهار کرد: امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب شایسته‎ترین روز را برای تقدیر از مقام زن دادند؛ چرا که در این روز توجه زنان به الگوی کامل یک زن جلب می‎شود. 
وی ادامه داد: درک مقام و منزلت زن، مثابه درک مقام و منزلت شب لیلة‌القدر است. خداوند در قرآن کریم تأیید می‌کند که "ما تنها پرتویی از منزلت لیلة‌القدر را درک می‎کنیم و به درستی حقیقت آن را درک نمی‎کنیم و هر کس براساس ظرفیت وجودی خود به شناختی از این منزلت می‌رسد". 
وی خاطرنشان کرد: یکی از معجزات این روز این است که آن بانوی عظیم‌الشان را از مقام خود کمی پائین آورده و در دسترس‎‎تر قرار می‌دهد تا الگوی زنان قرار گیرد. این بانوی بزرگوار خیر پایان‎ناپذیر است و اگر خوبی و کمال را بخواهیم مجسم کنیم و نمود عینی به آن بدهیم و قابل دسترس و درک قرار دهیم به وجود این بانوی بزرگوار می‌رسیم. 

وی ادامه داد: نمونه کامل‎تری از فاطمه زهرا(س) قابل تصور نیست. او الگوی کامل یک زن است و اگر بخواهیم ابعاد مختلف رفتاری این الگو را بررسی کنیم، می‌توان به بعد عبادی این الگو اشاره کرد. بعد دیگر رفتاری این الگو همسر نمونه بودن برای حضرت علی‌ (ع) و همچنین بعد علمی این بانو است که به عنوان یک الگو برای زنان است. 
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین خاتمی ادامه داد: بانوان کشور ما نیز با تاسی از این الگوی گران‌بها در پیروزی انقلاب با تمام وجود از ولایت دفاع و همچنین در دفاع مقدس نیز نقش خود را با قدرت تمام ایفا کردند. 
وی ادامه داد: این مادران در دامن پرمهر خود فرزندانی را تربیت کردند که سینه خود را در مقابل دشمن سپر کردند و همچنین فرزندان خود را تشویق به تبعیت از دین و قرآن کردند. همواره مردان بزرگ توسط زنان بزرگ تربیت شده‎اند و همسران و مادران شهدا در تصویب و تأیید خون شهدا نقش مهمی داشتند. 
در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: امروزه هجمه فرهنگی بسیار سنگینی است و وظیفه ماست تا شبهاتی که ایجاد می‌شود پاسخگو باشیم. یکی از این شبهات که همواره ایجاد شده است این است که آیا با گذشت 1400 سال قبل زندگی حضرت فاطمه(س)می‎تواند الگوی مناسبی برای زنان امروز باشد؟ 
حجت‌الاسلام‌اذان‌الله خدایی در پاسخ به این شبهه، گفت: در علم اصول همواره مطرح است که حسن و قبح ذاتی است مثلاً دروغ گفتن یک قبح است و تا آخر عمر اثر بدی آن کاسته نمی‌شود و صداقت یک حسن است و تا ابد همچنان حسن است. اوصافی که حضرت فاطمه(س) داشت همواره ذاتی هستند بنابراین ایشان همواره به عنوان الگو و اسوه نمونه زنان مطرح می‎شوند.